U prometnoj nesreći poginuo motociklist

Slika /2020/Policijski auto, logo, rotirka/20200521_093327.jpg

U teškoj prometnoj nesreći smrtno je stradao vozač motocikla 31-godišnji hrvatski državljanin

FOTO: Ilustracija

Jučer, 27.ožujka, oko 15,30 sati, u Đakovu, dogodila se teška prometna nesreća u kojoj je smrtno stradao vozač motocikla 31-godišnji hrvatski državljanin.

Do prometne nesreće je došlo na način da se 25-godišnja hrvatska državljanka osobnim automobilom kretala ulicom Josipa Runjanina te je dolaskom do kućnog broja 18 započela radnju skretanja u lijevo na kolni ulaz, a da se nije uvjerila da tu radnju može izvršiti bez opasnosti za druge sudionike. U tom trenutku vozač motocikla 31-godišnjak krenuo je pretjecati osobni automobil kojim je upravljala 25-godišnjakinja te svojom desnom bočnom stranom motocikla udario u prednji lijevi bočni dio osobnog automobila. Nakon toga motocikl se nastavio kretati te udario u parkirani osobni automobil i zaustavio se. Vozač motocikla 31-godišnjak na mjestu prometne nesreće smrtno je stradao.  

Očevid na mjestu događaja obavila je zamjenica općinskog državnog odvjetnika u suradnji s očevidnom ekipom Policijske postaje Đakovo.
 
Savjeti i preporuke  za vozače mopeda i motocikala:
  • prije vožnje očistite vizir, stavite zaštitnu kacigu i pravilno je zategnite,
  • uz zaštitnu kacigu koristite i drugu zaštitnu opremu  (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
  • zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je nositi svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
  • provjerite tlak u gumama,
  • upalite dnevno ili kratko svjetlo,
  • ne upravljajte pod utjecajem alkohola ili droga,
  • poštujte dopuštena ograničenja brzine,
  • prilagodite brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
  • prilikom vožnje u skupini, vozite se u slijedu, jedan iza drugoga,
  • izbjegavajte vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
  • prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknite se od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
  • ne vozite slalom između vozila,
  • kontrolirajte svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitujte i ne dokazujte mogućnosti svog mopeda ili motocikla,
  • predviđajte poteze vozača (drugih) automobila,
  • vozite se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
  • vozite se sredinom prometnog traka (iznimka je situacija kretanja kolnikom koji ima samo jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, kada se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
  • poduzmite i sve drugo što je u vašoj moći da budete sigurni u prometu.
 
Najčešće greške vozača automobila u odnosu na motoriste:
  • oduzimaju im prednost prolaska,
  • prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala,
  • skretanje ili prestrojavanje obavljaju neoprezno i bez pokazivača smjera,
  • prilikom opisanih radnji često ne vode računa da su motocikli vozila koja, s obzirom na omjer masa/snaga, na kratkim dionicama mogu ostvariti jako velika ubrzanja.
 
Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:
  • kreću se neprilagođenom brzinom većom od dozvoljene,
  • ne nose zaštitne kacige,
  • kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,
  • precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu,
  • obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to, prema prometnim znakovima, nije dopušteno ili je rizično uzimajući u obzir promet iz suprotnog smjera,
  • provlače se između zaustavljenih kolona vozila,
  • voze s neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su, uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike,
  • upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima,
  • upravljaju vozilima prije stjecanja prava (bez položenog vozačkog ispita),
  • uklanjaju blokade na mopedima čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 45 km/h.
 

 

Stranica