- Objavljeno: 11.12.2020.
Ostao bez novca i traktora
Sa svim upozorenjima i savjetima kako se zaštititi građani se mogu upoznati i putem video materijala na našem MUPTV YouTube kanalu
FOTO: IlustracijaTijekom mjeseca rujna i listopada, 47-godišnji hrvatski državljanin je putem oglasnika stupio u kontakt s nepoznatim prodavateljem iz Španjolske i dogovorio kupnju traktora.
Nakon dogovora, 47-godišnjak je na bankovni račun nepoznatog prodavatelja uplatio više od 60 tisuća kuna, ali mu traktor nije isporučen niti novac vraćen.
Nadležnom državnom odvjetništvu policija podnosi posebno izvješće i nastavlja traganje za nepoznatim počiniteljem.
#CyberScams: Sedam najčešćih financijskih online prijevara
·CEO ili direktorska prijevara: varalice se pretvaraju da su vaši šefovi ili nadređeni u organizaciji i prijevarom vas navode da uplatite novčani iznos na lažni račun ili da neovlašteno doznačite novce s poslovnog računa.
·Prijevara s računima: varalice se pretvaraju da su vaši klijenti/dobavljači i navode vas da platite buduće račune na drugi bankovni račun.
·Krađa identiteta navođenjem lažne poveznice putem lažne e-pošte, sms poruka ili lažnih telefonskih poziva prevaranata koji vas prijevarom vas navode da podijelite s njima svoje osobne, financijske ili sigurnosne informacije.
·Krivotvorene mrežne stranice banaka: koristi se lažna e-pošta banke s poveznicom na krivotvorenu mrežnu stranicu. Jednom kada kliknete na poveznicu, koriste se razne metode prikupljanja vaših financijskih i osobnih informacija. Stranica izgleda kao i prava mrežna stranica uz nekoliko malih razlika.
·Romantične prijevare: varalice se pretvaraju da su zainteresirane za romantičnu vezu. One se obično događaju na mrežnim stranicama za upoznavanje, a varalice često koriste društvene medije ili e-poštu za uspostavljanje kontakta.
·Krađa osobnih podataka: vaše osobne informacije prikupljaju se kroz kanale društvenih medija.
·Investicijske prijevare i prijevare u online kupovini: navede vas da mislite da ste na tragu pametnog ulaganja … ili vam daju izvrsnu lažnu online ponudu.
-Savjeti građanima:
- dobro pazite na osobne podatke,
- dobro razmislite kakve podatke dijelite putem društvenih mreža,
- on-line plaćanja radite samo preko sigurnih internet stranica (https: protokol) i koristeći sigurne načine povezivanja na Internet (javne WIFI mreže mogu biti rizične),
- svaku sumnju u vezi vašeg on-line računa odmah prijavite banci,
- pokušaj prijevare prijavite policiji čak i ako niste postali žrtva.
Kako nam se bliže dani povećane potrošnje građani bi trebali posebno paziti prilikom on-line kupovine kako ne bi postali žrtve kaznenog djela. Ono što je posebno istaknuo jest da iako njihovi zaposlenici kontaktiraju klijente telefonom ili elektroničkom poštom NIKAD ih tim putem ne traže osobne podatke, podatke o PIN-u i sl. U slučaju da se to dogodi klijent ne smije dati takve podatke već odmah takav pokušaj prijaviti banci i policiji.
Ovom prilikom želimo građane još jednom podsjetiti i na ostale najčešće financijske online prijevare i kako se od njih zaštititi, kao što je nekoliko načina krađa identiteta, odnosno Vishing - Krađa identiteta pozivom, Phising - Mrežna krađa identiteta lažnim porukama e-pošte i Smishing - Krađa identiteta SMS-om.
Sa svim upozorenjima i savjetima kako se zaštititi građani se mogu upoznati i putem video materijala na našem MUPTV YouTube kanalu.