#OstanimoDoma – Savjeti motociklistima u prometu

Slika /MUP-ILUSTRACIJE-NOVA GALERIJA/motocikli.jpg

Podsjećamo motocikliste da je za vožnju izvan mjesta prebivališta potrebno ishoditi odgovarajuće e-propusnice

Dolaskom toplijeg i ljepšeg vremena i boljih uvjeta vožnje na prometnicama Osječko-baranjske županije očekuje se sve veći broj  motocikala i mopeda.

Početak motociklističke sezone najkritičnije i najopasnije je razdoblje za sve vozače tih kategorija vozila, a ovoga proljeća prijeti i opasnost od zaraze korona virusom.
Vozačima se savjetuje da se voze sami na motociklu ili mopedu. Samo u iznimnim slučajevima povezite partnera-icu ili bliskog člana obitelji s kojim-om stanuje u zajedničkom domaćinstvu.
Podsjećamo vozače da je za vožnju izvan mjesta prebivališta potrebno ishoditi odgovarajuće e-propusnice.

Nakon zimskog razdoblja potrebno je obnoviti vještine upravljanja motociklom laganijom kondicijskom vožnjom. To je potrebno i zbog stanja prometnica nakon zimskog održavanja (šljunak na kolniku i dr.). Vozači osobnih automobila moraju se adaptirati na pojavu motocikala na cestama. Budite savjesni u vožnji jer opasnost na cesti uvijek vreba.
Molimo vozače motocikala i mopeda da se pridržavaju zakonskih propisa kojima je regulirano njihovo ponašanje prilikom sudjelovanja u prometu u cilju njihove osobne sigurnosti i sigurnosti drugih sudionika.

Najčešće pogreške vozača motocikala i mopeda:
 
  • kreću se neprilagođenom i nedopuštenom brzinom,
  • ne nose zaštitne kacige,
  • kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,
  • precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu,
  • obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera,
  • voze sa ugašenim svjetlima tijekom dana čime su još manje uočljivi u prometu za druge sudionike,
  • upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima,
  • upravljaju prije stjecanja prava,
  • uklanjaju blokade na mopedima čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 50 km/h. 
 
Najčešće greške vozača automobila u odnosu na motocikliste:
 
  • oduzimaju im prednost prolaska,
  • prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala,
  • prilikom opisanih radnji često ne vode računa da su motocikli vozila koja obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti jako velika ubrzanja.
 
 Savjeti i preporuke  za vozače mopeda i motocikala:
 
  • prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
  • uz zaštitnu kacigu koristiti i drugu zaštitnu opremu  (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
  • zbog manje i teže uočljive siluete na cesti,  nositi svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
  • provjeriti tlak u gumama,
  • upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
  • ne upravljati pod utjecajem alkohola ili droga,
  • poštivati dopuštena ograničenja brzine,
  • prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
  • prilikom vožnje u skupini voziti u slijedu jedan iza drugoga,
  • izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
  • prilikom vožnje kroz lijevi zavoj odmaknuti se od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
  • ne voziti slalom između vozila,
  • kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati i ne dokazivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla,
  • predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
  • voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
  • voziti sredinom prometnog traka (iznimka je situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
  • poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu.


Stranica