Kontrolirajte strast za vožnjom te ne ispituju i ne dokazuju mogućnosti svog mopeda ili motocikla
FOTO: ilustracija
Dolaskom ljepšeg vremena i povoljnih uvjeta za vožnju motocikala i mopeda u prvi plan dolazi pitanje sigurnosti navedene skupine sudionika u prometu. Slijedom navedenog podsjećamo iste, osobito vlasnike motocikala i mopeda, kojima dolazak ljepših meteoroloških uvjeta daje priliku za pokazivanje svojih motocikala i mopeda u punom sjaju, da se, sudjelujući u prometu, pridržavaju zakonskih propisa kojima je njihovo ponašanje regulirano.
Na području Policijske uprave osječko-baranjske u 2022. godini ukupno je stradalo 57 vozača motocikla i mopeda od kojih je 4 vozača smrtno stradalo, 20 zadobilo teške tjelesne ozljede i 18 vozača lake tjelesne ozljede.
Na području Policijske uprave osječko-baranjske u 2022. godini evidentirano je 621 prekršaj vozača mopeda i motocikla, od čega je 15 prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola, 266 prekoračenja brzine kretanja, 43 upravljanja neregistriranim vozilom, 86 nekorištenja zaštitne kacige, 25 upravljanja prije stjecanja prava na upravljanje, jedno upravljanje pod zabranom, šest upravljanja nakon što im je ukinuta vozačka dozvola zbog prikupljenih 12 negativnih prekršajnih bodova, osam ne postupanja po znaku policijskih službenika, jedna uporaba svjetala danju, šest tehničke neispravnosti te 164 ostalih prekršaja.
Kako bi se smanjio broj stradavanja i povećala sigurnost motociklista i mopedista u prometu, apeliramo na vlasnike i vozače motocikala i mopeda da:
provjere tehničku ispravnost uređaja na mopedima i motociklima:
- uređaji za upravljanje vozilom;
- uređaji za zaustavljanje, a koji na motornim vozilima moraju biti ugrađeni i izvedeni tako da vozač može vozilo na siguran, brz i učinkovit način zaustaviti pred svakom preprekom (pod kočnim sustavom podrazumijeva se: radna kočnica i pomoćna kočnica);
- uređaji za osvjetljenje ceste i za davanje svjetlosnih znakova (svjetla, pokazivači smjera);
- uređaji na vozilima koji omogućuju normalnu vidljivost unazad (vozačko zrcalo);
- uređaji za davanje zvučnih znakova;
- kontrolni uređaji (brzinomjer s putomjerom i svjetiljkom za osvjetljavanje).
prije početka vožnje mopedom ili motociklom:
- očiste vizir, stave propisanu zaštitnu kacigu na glavu i pravilno je zategnu;
- provjere tlak u gumama;
- upale dnevno ili kratko svjetlo;
- koriste zaštitnu opremu kako bi sačuvali zdravlje (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice);
- ne upravljaju ako su umorni ili pod utjecajem alkohola ili droga.
za vrijeme vožnje:
- prilagode brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste); ne stvaraju preveliku buku u vožnji (dovodeći broj okretaja motora u gornju granicu);
- da voze jedan iza drugoga, ako voze u skupini;
- izbjegavaju vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i slično,
- da se prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknu od središnje crte inače će im se glava nalaziti čak do jedan metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera;
- ne voze prevelikim brzinama, niti slalom između vozila (mopedi i motocikli su uski zbog čega ih pri većim brzinama drugi sudionici u prometu teže predvide);
- da kontroliraju svoje ponašanje i strast za vožnjom te ne ispituju i ne dokazuju mogućnosti svog mopeda ili motocikla.
Podsjećamo vozače motocikla i mopeda da za vrijeme vožnje danju moraju imati upaljena kratka svjetla tijekom cijele godine.
Ovim putem pohvaljujemo veliki dio moto klubova na dobar rad sa svojim članovima kao i dobru suradnju sa policijom.
Stranica