Biciklisti koji se nalaze na pješačkim stazama i prilikom prelaska preko obilježenih pješačkih prijelaza moraju se kretati na način da guraju, a ne voze bicikle
FOTO: PU osječko-baranjska
Kako je područje Osječko-baranjske županije izuzetno povoljno za razvoj biciklizma kao sporta i rekreacije, bicikli se na području Grada Osijeka često koriste i kao prijevozno sredstvo kod obavljanja svakodnevnih poslova kao što je odlazak na posao, u školu i slično, dok se biciklom kao prijevoznim sredstvom koristi veliki broj osoba različite životne dobi.
Odjel prevencije je svoje aktivnosti kroz preventivni projekt „Biciklirajmo biciklističkom“ usmjerio na informiranje i edukaciju građana o aktualnim zakonskim propisima koji reguliraju status biciklista u prometu kao i sve češće korištenih električnih romobila, a sve u cilju smanjenja broja stradavanja i smanjenja činjenja prekršaja i kaznenih djela iz domene cestovnog prometa.
Građane, posebno djecu i mlade želimo dodatno informirati da posebnu pozornost usmjere na mjere prevencije poput nošenja zaštitne opreme - kacige, reflektirajuće odjeće u slučaju smanjene vidljivosti, a ne samo noću, kao i da u svakodnevnoj vožnji ne zaborave koristiti znakove rukama kojima upoznaju druge sudionike o smjeru kretanja odnosno namjeri zaustavljanja ili uključivanja u promet i time spriječe nastanak prometnih nesreća.
Vozači bicikala trebaju posebnu pozornost usmjeriti tijekom vožnje na poštivanje prometnih znakova koji nisu postavljeni samo radi vozača motornih vozila i drugih sudionika, već su ih se dužni pridržavati i biciklisti. Jednaku važnost imaju i vertikalni i horizontalni znakovi koje često biciklisti zanemaruju.
Tijekom postupanja policijskih službenika zamijećeno je da se biciklisti za vožnju često koriste pješačkim stazama umjesto biciklističkim stazama, odnosno kolnikom na mjestima gdje nema biciklističkih staza kako je navedeno u zakonskim odredbama. Također je uočeno da često voze bicikle bez ruku na upravljaču te koriste mobilne uređaje što je suprotno zakonskim odredbama i time dodatno umanjuju vlastitu sigurnost, kao i sigurnost drugih sudionika u prometu.
Važno je za napomenuti, a što je u skladu s važećim zakonskim propisima, da se biciklisti koji se nalaze na pješačkim stazama i prilikom prelaska preko obilježenih pješačkih prijelaza moraju kretati na način da guraju, a ne voze bicikle.
Iako zakonske odredbe Zakona o sigurnosti prometa na cestama propisuju da biciklisti mlađi od 16 godina moraju za vrijeme vožnje na glavi nositi zaštitnu kacigu, te da vozač stariji od 18 godina može na biciklu prevoziti osobe starije od 8 godina ako se na biciklu nalaze posebna sjedala ili pedale, kao i dijete do 8 godina starosti ako je na biciklu posebno sjedalo i ako dijete na glavi nosi propisnu i uredno pričvršćenu zaštitnu kacigu, tijekom postupanja je uočeno kako se biciklisti odnosno djeca i mladi često ne pridržavaju tih odredbi.
Zabrinjavajuća je i činjenica da puno mladih i djece na svojim biciklima nemaju osnovne dijelove koji pridonose sigurnosti tijekom vožnje bicikla. Da bi biciklisti mogli sigurno sudjelovati u prometu neophodno je da bicikl ima ispravne kočnice, da se na biciklu nalaze ispravna svjetla (prednje svjetlo bijele bolje i zadnje svjetlo crvene boje) kao i zvono, te da su dovoljno napumpane gume na kotačima bicikla.
Kako bi vožnja biciklista bila sigurnija također je važno pridržavati se zakonskih odredbi koje se odnose na kretanja skupine biciklista na način da se kreću jedan iza drugoga, a ne jedan pored drugoga bez obzira kreću li se biciklističkom stazom ili kolnikom.
Vozače električnih romobila želimo uputiti na sporiju vožnju kako bi se izbjegle neželjene posljedice do donošenja odredbi Zakona o sigurnosti prometa na cestama, kada će biti određena pravila njihova kretanja i sudjelovanja u prometu.
Stoga prije uključivanja u promet provjerite osnovne dijelove bicikla koji su neophodni za sigurnost tijekom vožnje biciklom, krećite se površinama koje su namijenjene za kretanje biciklista, koristite znakove rukama i time osigurajte vlastitu sigurnosti, kao i sigurnost ostalih sudionika u prometu.
Ne zaboravite da je biciklist sudionik u prometu, te da pod utjecajem alkohola ili opojnih sredstava, a što je suprotno zakonskim odredbama, uvelike povećava mogućnost nastanka ozljeda uslijed padova kao i sudjelovanja u prometnim nesrećama.
Stranica