Policijski službenici prometne policije pojasnili izmjene i dopune Zakona o sigurnosti prometa na cestama

Policijski službenici naveli su razloge izmjena i dopuna Zakona o sigurnosti prometa na cestama, kao i ciljeve koji se njime žele postići.

Povodom donošenja Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama i njegovog početka primjene od 1. kolovoza 2019. godine, u prostorijama Policijske uprave osječko – baranjske održana je konferencija za medije. Na konferenciji su sudjelovali policijski službenici prometne policije i to: Drago Horvatin i Vitomir Lučić iz Službe za sigurnost cestovnog prometa te Josip Perak, načelnik Postaje prometne policije Osijek.
 
Načelnik Perak istaknuo je osnovne razloge donošenja izmjena i dopuna Zakona o sigurnosti cestovnog prometa, a to je, na prvom mjestu, nužnost podizanja razine sigurnosti cestovnog prometa zbog velikog  broja prometnih nesreća te njihovih posljedica. Nastavio je da je u Republici Hrvatskoj prosječan broj prometnih nesreća veći u odnosu na Europsku uniju.
 
Kao jedan od bitnih razloga zašto se bilježe negativni trendovi naveo je recidivizam, koji s obzirom na težinu prekršaja i posljedice koje iz njih proizlaze nije bio adekvatno sankcioniran. Mjere nisu odvratile počinitelje te je izostao efekt generalne i specijalne prevencije.
 
Nastavio je da je i prije donošenja ovih izmjena cilj bio podignuti svijest javnosti, ukazati na veličinu i značaj posljedica koje proizlaze iz grubog kršenja prometnih propisa, kao i iz prometnih nesreća, posebno onih s najtežim posljedicama (smrt).
 
Izmjenama zakona određene su teže mjere i sankcije, koje idu od povećanja novčanih kazni, većeg broja negativnih bodova pa sve do privremenog oduzimanja vozila. Sve ovo imat će utjecaj na neodgovorne pojedince koji grubo i učestalo čine prometne prekršaje i ugrožavaju tuđe i svoj život. Cilj je i primjenom novih odredbi usmjerenim i proaktivnim djelovanjem ceste gradova i naselja učiniti sigurnim za sve sudionike.
 
Policijski službenik Vitomir Lučić upoznao je prisutne s važnijim izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama. Kao prvo je naveo izraženije kažnjavanje počinitelja prekršaja koji uzrokuju najveća i najteža stradavanja u prometu, a to su:
 
1. prekoračenje dozvoljene brzine kretanja u naseljenom mjestu za više od 50 kilometara na sat,
2. odbijanje alkotestiranja ili testiranja na prisutnost droga u organizmu vozača,
3. vožnja pod utjecajem alkohola iznad 1,5 g/kg i vožnja pod utjecajem droga,
4. upravljanje vozilom prije stjecanja prava,
5. upravljanje vozilom dok je vozačka dozvola ukinuta zbog prikupljenih negativnih prekršajnih bodova,
6. upravljanje vozilom dok je vozačka dozvola oduzeta, dok je vozač isključen iz prometa ili mu je izrečena mjera privremenog oduzimanja vozačke dozvole ili zaštitna mjera.
7. vožnja u suprotnom ili zabranjenom smjeru na autocesti, brzoj cesti i cesti namijenjenoj isključivo za promet motornih vozila i
8. namjerni prolazak kroz crveno svjetlo, odnosno prolazak kroz crveno svjetlo bez smanjenja brzine, povećanjem brzine ili prolazak kroz dva ili više crvenih svjetala,
 
Više o navedenim izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama možete pročitati ovdje.
 
Statističke pokazatelje o prometnim nesrećama iznio je policijski službenik Drago Horvatin, koji je rekao da je u prvih šest mjeseci 2019. godine na području PU osječko – baranjske evidentirano ukupno 1000 prometnih nesreća, od kojih je 8 bilo s poginulim osobama (smrtno je stradalo 8 osoba), dok smo u prvih šest mjeseci 2018. godine evidentirali 993 prometne nesreće, od kojih je 12 bilo s poginulim osobama (smrtno je stradalo 15 osoba), odnosno, došlo je do smanjenja broja prometnih nesreća s poginulim osobama i smanjenja poginulih osoba. Sve o iznesenim statističkim podacima možete pročitati ovdje.

O izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti cestovnog prometa već smo pisali, a tekst možete pročitati ovdje.

 
 

Stranica