Mašta kradljivaca je neiscrpna, prilagodljivi su, smioni i spretni. Zbog nemarnosti, ravnodušnosti, pa možda i zbog neznanja i sami im često stvaramo povoljnu mogućnost. Mjere samozaštitnog ponašanja u takvim se slučajevima u prvom redu temelje na promjenama ponašanja i navika.
Zato obratite pažnju na nekoliko savjeta:
- zapažanju sumnjive osobe upozorite konobara, frizerku, liječnika ili bilo koga drugog koji vam je u neposrednoj blizini.
- U uredskim prostorima osobne predmete stavljajte u svoju ladicu ili ormarić, zaključavajte ih i nosite ključ sa sobom. Boje je trenutan osjećaj nelagode pred kolegama, nego sumnjičenje cijelog radnog vijeka.
- Novčanik i etui s dokumentima držite uvijek uza se ili barem ključ ladice ili ormarića gdje ste ih pohranili.
- Dok u garderobi čekate liječnički pregled, ponesite sa sobom vrjednije predmete ili ih odložite na vama vidljivo mjesto.
- Nikada ne ostavljajte novac i dokumente bez nadzora.
- Ostavljanjem odjeće u garderobi na bazenu nije nestala vaša odgovornost za ključić ili privjesak kojim ste trenutno osigurali vaše stvari.
- Odgovorne osobe u tvrtkama, ustanovama i sličnim prostorima, ali i vlasnici objekata koji građanima pružaju uslugu (frizeri, kafići i slično), dužni su upozoriti svoje sugrađane da pripaze na svoje stvari i predmete koje odlažu.
- Kao poslodavac dajte na znanje svojim zaposlenicima kakav je stav vaše tvrtke glede internih krađa, raspitajte se, razgovarajte sa sumnjivim osobama.
- Zateknete li nekog nepoznatog, ima jedna fraza koju lopov ne voli čuti: „Oprostite, mogu li Vam pomoći!“.
- Ako vam se pak dogodi da vas pokradu, prilikom podnošenja prijave dobro promislite i sjetite se svih pojedinosti koje su prethodile krađi: kretanje i zamjećivanje sumnjivih osoba, ali i mogućih osobnih propusta, upozorite druge osobe na počinitelja, zamolite druge osobe da vam pomognu, organizirajte pomoć, pobrinite se za žrtvu, upamtite što više pojedinosti o počinitelju, budite na raspolaganju kao svjedok i otuđene kartice odmah poništite.