Motocikli i mopedi izlaze na prometnice - OPREZ!

Lijepo vrijeme tijekom proteklog vikenda izmamilo je na prometnice ljubitelje vožnje motocikala i mopeda.

Užitak je upravljati ovim vozilima, ali dragi vozači, vodite li brigu o sigurnosnom aspektu vožnje i čuvate li druge sudionike u prometu?

 

Prošle 2018. godine na hrvatskim je prometnicama smrtno stradalo 59 vozača/putnika motociklima i mopedima, dok ih je 1.970 lakše ili teže ozlijeđeno.

 

Vozači i putnici tih vozila često su žrtve drugih nesavjesnih vozača ostalih motornih vozila, koji grubim kršenjem prometnih propisa ugrožavaju sigurnost svih sudionika u prometu.

 

Dragi motociklisti i mopedisti, 59 smrtno stradalih osoba, je 59 života kojih se trebate prisjetiti prilikom svakog uključivanja u promet.

Budite savjesni i odgovorni sudionici u prometu te brinite o sigurnosti drugih.

 

Ovom prilikom skrenut ćemo pažnju na najčešće pogreške vozača motociklista i mopeda.

Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:

·         kreću se neprilagođenom i nedopuštenom brzinom,

·         ne nose zaštitne kacige,

·         kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,

·         precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu,

·         obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera

·         provlače se između zaustavljenih kolona vozila

·         voze sa neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike

·         upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima,

·         upravljaju prije stjecanja prava,

·         uklanjaju blokade na mopedima čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 50 km/h.

Najčešće greške vozača automobila u odnosu na motoriste:

·         oduzimaju im prednost prolaska,

·         prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala,

·         skretanje ili prestrojavanje obavljaju neoprezno i bez pokazivača smjera

·         prilikom opisanih radnji često ne vode računa da su motocikli vozila koja obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti jako velika ubrzanja

Savjeti i preporuke  za vozače mopeda i motocikala:

·         prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,

·         uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu  (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),

·         zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,

·         provjeriti tlak u gumama,

·         upaliti dnevno ili kratko svjetlo,

·         ne upravljajati pod utjecajem alkohola ili droga,

·         poštivati dopuštena ograničenja brzine,

·         prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),

·         prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,

·         izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,

·         prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),

·         ne voziti slalom između vozila,

·         kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati i ne dokazivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla.

·         predviđati poteze vozača (drugih) automobila,

·         voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,

·         voziti sredinom prometnog traka (iznimka je situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),

·         poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu.

Život je samo jedan, možete ga ili živjeti ili olako baciti na cestu! 

 



Stranica